Lopeta luuserointi ja laihdu


"Skeleton" Mikon laihdutusvinkit


Pari vihjettä omalta laihdutusuralta ja kokemuksia VLCD:stä (Modifast ym.)

1. Vältä kaksijakoisia päätöksentekotilanteita tyyppiä "otanko vielä lisää" ja "syönkö vai enkö"

Kuvittele tilannetta, jossa tehtävänäsi olisi vähentää tupakanpolttoa. Ottaisit käteesi savukkeen ja pyörittelisit sitä hetken aikaa kädessäsi. Mieleesi nousisi ajatus sen sytyttämisestä, mutta haluat kuitenkin pysyä päätöksessäsi vähentää tupakointia ja päätät olla polttamatta. Kuinka kauan uskot päätöksesi pitävän. Iltaan asti - kaksi tuntia - puoli tuntia - viisi minuuttia? Ihmisen tahto on yllättävän heikko.Laihduttaako tupakointi?Jos et ole tupakoitsija, voit ymmärtää mitä tarkoitan kokeilemalla seuraavaa laihdutusmenetelmää: Jokaisella aterialla täytä lautanen ruualla, kanna se päytään ja maista muutama haarukallinen. Tämän jälkeen nouse, punnitse itsesi vaa'ssa ja jos painosi on noussut, jätä ateria syömättä, jos laskenut, syö ateria. Tällainen menetelmä on tietenkin masokistista itsensä rääkkäämistä. Tarkoitukseni on vain osoittaa, että kun aikomus ruokailla tai polttaa savuke on kunnolla herännyt, kun elimistö ja alitajunta ovat jo valmistautuneet toimintaan, vaaditaan todellisia tahdon ponnistuksia, jotta aie saataisiin keskeytettyä. vyh

Tupakoinissa, alkoholismissa, huumeriippuvuudessa on melkein aina vain yksi keino hallita riippuvuutta. Täydellinen lopettaminen. Moni koukussa oleva haaveilee kohtuukäytöstä tai asteittaisesta lopettamisesta, mutta tämä on vain itsensä pettämistä - vain totaalinen lopettaminen onnistuu. Nämä riippuvuudet ovat aivotoiminnan mekanismien kannalta hyvin samanlaisia kuin syömisen ollessa kyseessä. Olisiko ratkaisu ylipainoon myös syömisen täydellinen lopettaminen? Pitkään ei tällaista ratkaisua voi harrastaa, mutta tilapäisesti proteiinipaasto tai VLCD-dieetti on samantyyppinen ratkaisu. sairaaloinen ylipaino BMI yli 30

Laihduttamisessa tarvitaan tahtoa, mutta tahdonvoiman tarvetta voi vähentää sillä, että ei ajaudu liian vaikeisiin päätöksentekotilanteisiin. Esimerkiksi on hyvä päättää etukäteen mitä syö tietyllä aterialla, eikä mene jääkaapille kuin seisovaan pöytään ja jää miettimään: "Ottaisinko vielä herkullisen kinkkuvoileivän ja sitten vielä hieman silliä, vai pitäisikö sittenkin lopettaa syöminen tältä erää?" Kun on etukäteen suunnitellut ja päättänyt mitä syö, ei enää tarvitse tehdä tunteenomaisia päätöksiä ja pääsee helpommalla. Kasvissyönti, Micel Montignac ja päätöksenteko.< /font>

TOISET PYSYVÄT LAIHOINA HELPOMMIN KUIN TOISET

painoindeksi eli BMI

Toiset voivat syödä herkkuja miten lystäävät lihomatta lainkaan. Suklaat, jäätelöt ja muut rasvaiset herkut eivät heitä saa lihomaan. He voivat poiketa pizzalle tai hampurilaiselle kun mieli tekee ja herkutella seisovassa pöydässä. Tällainen epäsuhta aiheuttaa helposti katkeruutta sellaisen ihmisen kohdalla, jonka elämä tuntuu olevan yhtä taistelua ja kieltäytymistä. Mutta katkeroituminen ei kannata eikä se auta laihtumaan - päinvastoin. On tietenkin helppo sanoa, ettei kannata olla katkera. Vaikeampi asia on päästä katkeruudesta eroon. Ehkä kuitenkin on hyvä tiedostaa katkeruuden vaara (joka omasta mielestäni nälkäisenä moninkertaistuu) ja ajatella laihtumista oman elämän asiana eikä vertailla itseään muihin. Voi olla, että laihana pysymiseen joutuu käyttämään energiaa ja elämänvoimaa ja voi usein tapahtua niin, että muut asiat elämässä ovat tärkeämpiä ja kuluttavat kaiken energian. Mutta silloin kun elämäntilanne sallii, voi voimiaan käyttää myös lahtumiseen, vaikka ei laihuuskilvoittelussa kärkisijoille tai edes keskitasoon ylläkkään.

3. MIKSI VLCD ?

lihavakin voi olla seksikäs

Itse olen kokeillut erilaisia laihdutusmenetelmiä ja ruokavalioita, ja tullut siihen tulokseen, että pääasillisin menetelmä on proteiinipaasto eli VLCD (very low calory diet) eli Modifast tai vastaavan tuotteen käyttö korvaamassa kaikkia päivän aterioita. VLCD on suojattu nimike ja se tulisi lukea laihdutusvalmisteen kyljessä. Yhdysvalloissa raportoitiin 60-luvulla yli 50 kuolemantapaustasen johdosta, että proteiini paastoravinteessa oli huonolaatuista. Huono proteiini aiheuttaa sydämen rappeutumisen - siksi valmisteen kanssa tulee olla tarkkana. Tämä dieetti on kätevä, koska siinä tapahtuu paastoreaktio, jonka johdosta näläntunne häipyy lähes kokonaan kahdessa kolmessa päivässä, ja painon pitäisi lähteä rasvakudoksista eikä lihaksista. Paastoreaktio syntyy, kun päivittäinen kalorimäärä jää alle 800 kcal:in. Tällöin paino putoaa:

Tämän dieetin etuna on myös se, että pysyy joidenkin elimistön reaktioiden takia pirtenä ja olo on hyvä. Nukkuminen ainakin aluksi on kuitenkin katkonaista ja kevyttä. Lisäksi tuntuu siltä, kuin aivotoiminta hieman pätkisi, ja kirjanpitäjän tai lennonjohtajan kannattaa välttää tätä dieettiä. Muita haittoja ovat:

Me Naisten painoindeksilaskuri